Thursday, January 31, 2008

ANA konda Cover


So? OK, tak?

Gabungan warnanya DS suka; hijau, biru, coklat. Suasana di pondok bas itu pula tepat seperti dalam gambaran DS cuma watak pelajar itu saja yang perlu dijadikan lebih dewasa sedikit kerana mereka dah pun bersekolah menengah.

Wah-wah-wah! Tengok si Ana tu! Bukan main lagi dia nak tunjuk aksi karate, tali pinggang merah u.. dengan mukanya yang garang giler!

Makanya, jangan sesekali pandang rendah kat kita, tau!
Awas!!!

Tuesday, January 29, 2008

Akhirnya...

YaHoo!!!

Akhirnya, KarnaDya memutuskan penggunaan tajuk asal manuskrip DS iaitu...
ANAkonda.
Syukur, Alhamdulillah!
Selepas lebih tiga bulan manuskrip ini dihasilkan dan menjalani proses demi proses... mencari bahan/sumber, editing, dan sekarang, ia diterbitkan. Rasanya, puas sangat! Tak dapat nak gambarkan kepuasan yang DS alami ini.
Pada asalnya, DS mencedok sebahagian kisah ini drp seorg kawan lama. DS berkongsi pula bahan cerita ini dgn rakan-rakan tersayang esp. Aeiza dan Syima... kemudian, barulah DS mengambil sumber dr web utk segmen ilmunya. Semuanya, digabung, digarap dan seterusnya dicantikkan dengan ilustrasi drp Shah yang cukup profesional; maka lahirlah,
ANAkonda.

Monday, January 7, 2008

Tajuk Novel Remaja Ke2

Tajuk 'Anakonda' tidak dapat direalisasikan di atas kulit novel kedua DS. Apa nak buat? Dah kehendak penerbit, menurut mereka (yg arif n pakar) tajuk ini tidak sesuai. Mungkin.. begitu menakutkan! Terutama untuk kumpulan sasaran pembaca iaitu para remaja di luar sana.
Err.. entahlah! Pada DS, remaja kita kini sudah berubah persepsi mereka. Lebih menakutkan maka lebih menyeronokkan, tak gitu? Namun, DS berserah saja dan menyenaraikan beberapa cadangan tajuk yang lain. Di antaranya..
  1. Jejak Rimba
  2. Dua Kali Lima
  3. Seribu Impian
Diharap pihak penerbit akan mengambil salah satu dari tajuk-tajuk ini dan memilih rekabentuk kulit novel yang paling cantik hehehe.. itu dah semestinya, seperti kulit novel 'Cincin Delima' yang penuh kebiru-biruan dengan panorama alam di dasar lautan, sungguh memukau!!!

Glossari ;

Anakonda-Sejenis ular boa yang sangat besar, berasal dari Amazon.

My Profil

My photo
Kota Kayangan, Wilayah Buana, Malaysia
~digelar Dewi Sukma di V Zuhrah, SMTU '88 ~penggemar novel cinta, misteri dsb ~suka b'khayal & b'borak sakan w'pun nampak mcm pendiam ~penulis novel remaja n cinta!
©2007 '' Por Elke di Barros