Tuesday, November 24, 2009

Karya DS Terbaru ~ Hati Emas


Sinopsis:
.
Tiba-tiba sahaja Syamel (Amel) si kaki bangku teringin menjadi bintang bola sepak kampung seperti abang-abangnya, Syahir dan Syafiq. Namun, malang tidak berbau - impiannya terkubur setelah dilanggar oleh lori pasir. Kini, dirinya sudah tidak sempurna lagi malah lagaknya tidak ubah seperti budak-budak kecil sahaja.
.
Bagaikan sudah jatuh ditimpa tangga - Syahir terpaksa berkorban demi keluarga. Atas desakan emosi, Syafiq pula terjebak dengan jenayah. Ibu mereka, Mak Cik Habsah mencari alternatif lain setelah bergelar ibu tunggal tanpa mengharapkan ihsan daripada sesiapa.
.
Damia dan papanya, Profesor Marzuki dengan secara tidak langsung telah terbabit sama dalam kemelut yang melanda. Damia membenci Firdaus, budak kampung yang suka berlagak hero. Dia juga menjadi penyebab kepada kecacatan Amel.
.
Berjayakah mereka harungi kehidupan yang kian mencabar? Ikutilah rentetan kisah hidup mereka yang tentunya terselit sketsa lucu yang mencuit hati. Tak sabar rasanya nak tengok Amel pulih semula, kan?

No comments:

Powered By Blogger

My Profil

My photo
Kota Kayangan, Wilayah Buana, Malaysia
~digelar Dewi Sukma di V Zuhrah, SMTU '88 ~penggemar novel cinta, misteri dsb ~suka b'khayal & b'borak sakan w'pun nampak mcm pendiam ~penulis novel remaja n cinta!
©2007 '' Por Elke di Barros