Tuesday, January 29, 2008

Akhirnya...

YaHoo!!!

Akhirnya, KarnaDya memutuskan penggunaan tajuk asal manuskrip DS iaitu...
ANAkonda.
Syukur, Alhamdulillah!
Selepas lebih tiga bulan manuskrip ini dihasilkan dan menjalani proses demi proses... mencari bahan/sumber, editing, dan sekarang, ia diterbitkan. Rasanya, puas sangat! Tak dapat nak gambarkan kepuasan yang DS alami ini.
Pada asalnya, DS mencedok sebahagian kisah ini drp seorg kawan lama. DS berkongsi pula bahan cerita ini dgn rakan-rakan tersayang esp. Aeiza dan Syima... kemudian, barulah DS mengambil sumber dr web utk segmen ilmunya. Semuanya, digabung, digarap dan seterusnya dicantikkan dengan ilustrasi drp Shah yang cukup profesional; maka lahirlah,
ANAkonda.

4 comments:

Unknown said...

ANAkonda ek? Bila baca cara ditulis pun dah mosykel... gegegege. Tahniah.

dS said...

Hmm.. OD, terima kasih kerana sudi singgah ke sini! Ke'mosykel'an itu akan terjawab tak lama lagi.. gegege! Sebuah kisah yg sungguh istimewa krn ada 1 plot tu DS curi idea drp arwah emak DS semasa dia kecil2 dulu.. (boleh tahan juga kenakalannya tu!) Biar pun dia sudah tiada, kisah itu DS kongsikan bersama pembaca esp. anak-anak DS sendiri..

Mersik said...

Wahh tajuk nyer pun dah mengancam. Ada ular2 beso ke didalamnnya.? hik hik pokcik lemah semangat ni.. hu huu gegegege

dS said...

Jeng.. jeng.. jeng.. semuanya bakal terjawab tak lama lagi! Ntah sape yg lbh besar.. pokcik atau ular tu, hmm?

Powered By Blogger

My Profil

My photo
Kota Kayangan, Wilayah Buana, Malaysia
~digelar Dewi Sukma di V Zuhrah, SMTU '88 ~penggemar novel cinta, misteri dsb ~suka b'khayal & b'borak sakan w'pun nampak mcm pendiam ~penulis novel remaja n cinta!
©2007 '' Por Elke di Barros